23 Ekim 2015 Cuma

Hayır Canım, Yaş Almıyorum!

   25'i devirdiğime göre gönül rahatlığı ile yaşlanma triplerine girebilirim.. Dur kızım noluyor sana hooop derseniz de "gözlerimin etrafındaki çizgiler artık belli oluyor" derim. Zaten ne olduysa o çizgileri görmemle oldu! Tek tesellim mimik yaptığımda ortaya çıkmaları bu yüzden önüne geçmenin tam da zamanı..

    Hayır normalde salladığım şeyler değilken ruh halimin değişkenliği ve boşlukta olmam kendimi fazlasıyla incelememe sebep oldu diyebilirim. Bir de eskiden olmayan ama şimdi röfleli saçlarımda bile belli olan beyazlarım, ne ara bu kadar coştular bilmiyorum. Yaşlanıyoruz azizim.. Ama tabi ki sallamıyorum (!) Yoo tabi ki yaşıtlarımın yüzünü incelemiyorum nereden çıkarıyorsunuz... 

    Kremlere boğulmanın kırışıklık karşıtı etkisi var mıdır bilmem ama yapı gereği doğal olan ne varsa tercihimdir. Bir kere yüz temizleme, peeling falan olaylarını bile düzenli yapamıyorum.. Her hangi bir kozmetik üründense su, sabun ikilisini tercih ediyorum.

   Velhasıl durum böyleyken ne yapmalıyım dedim ve yüz yogasında karar kıldım. (Ama dur benim kullandığım ve memnun kaldığım bir ürün var diyorsanız da tavsiyelere açığım.) Günde bir kaç dakikamızı harcayarak yapacağımız hareketler, gergin bir yüze sahip olmamızda etkili olabilir.. Hatta sıra beklerken, araba kullanırken, televizyon izlerken bile bu hareketleri yapabilirsiniz. Hazırsanız anlatıyorum.

   Dudak çevresi için: Ağzınızı hava ile doldurun ve ağzınızı çalkalıyormuş gibi havayı sağa sola hareket ettirin. 

   İştesiniz diyelim, hemen bir kalemi alın ve dudaklarınız arasına yerleştirip ileri, geri 20 kere yuvarlayın. Dudak çevresinde oluşabilecek kırışıklıklar için birebir olduğunu söylüyorlar. 

   Göz Kapağı Çevresi için: Avuç içinizi kaşlarınıza yerleştirin ve yukarı doğru bir baskı yapın ve tam da bu şekildeyken kaşlarınızı çatmaya çalışın. Günde 3 kere yapmanız yeterli diyorlar..

  Boyun Sarkması için: Alt dişlerinizi üst dişlerinizin önüne yerleştirin ve tavana bakın. Boynunuzu gerebildiğiniz kadar gerin.

   Şimdilik tekrar ettiğim hareketler bunlar, işe yarar mı zaman gösterecek :) Ama bütün kaslarınızı çalıştırmanın bir zararı olacağını düşünmüyorum. Sizin etkili hareketleriniz neler?

    


10 yorum:

  1. Yüz yogası diye bir kitap aldım. Yaş 33 bende ve tehlike çanları çalmaya başladı. Yeni yeni mimik kırışığı oluşumları gözlemliyorum. Bu seneye kadar peeling v.s idare ettim ama sadece geciktirebiliyoruz, yoksa durdurmak mümkün değil. Yine de 90 yaşında 40 görünümlü bir kadın olmayı hedefliyorum. Bunu yapabilen nadir insanlar var. Örnekleri olmasa pes eder, karalar bağlardım ama bizim içim umut var Pambe vosvos :)
    Nar suyu, yeşil çay, yoga, yeterli uyku, peelingler ve nemlendirici kremler... Şimdilik önlemlerim bunlar :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinle keşke en güzel yaşımızda kalsak :) Bende hemen o kitaptan edinmeliyim, süreci durduramasakta yavaşlatmak hedefimiz! Önerilerin için teşekkür ederim canım :*

      Sil
  2. Bence düzenli yapılsa yüz yogası faydalı olabilir.
    Bende bir ara heves etmiştim ama düzenli yapamadım tekrar hatırlattığın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yararı olabileceğine inananlardanım :)

      Sil
  3. Bazen her şeye rağmen yapacak pek fazla bir şey olamayabilir..:) Çünkü yaş alıyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Ajda Pekkan olamasakta; süreci yavaşlatabilmeli :)

      Sil
  4. allam yaa düşünmee böyle şeler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelip geçici bir dönem diye umuyorum, düşünmemek en güzeli :)

      Sil
  5. az önce böyle bir yazı yazdım. Acaba bugün bloglararası yaşlanma depresyonu günü mü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha :) yalnız değilim demek ki havalardan :P

      Sil