30 Ekim 2015 Cuma

Evernote Nasıl Kullanılır? Ne İşe Yarar?

   Yazı yazmak, not tutmak benim için büyük bir keyif... Sınırsız ne olursa olsun yazabilirim sanki.. Ders çalışırken ya da bir şey yaparken de not alarak çalışanlardanım.. Günümü, yapacaklarımı, önemli olan her şeyi not ederim. Ancak makale, dergi gibi online kaynaklara ulaşıp alıntı yapmam gerektiğinde işler biraz değişti. Word ya da benzeri bir uygulama üzerinde biriktirmek -kaydetmek- oldukça karışıklığa sebep olabiliyordu. Dosyalar birikince aradığımı bulmak zorlaştı, olanı unuttum.. Özellikle tez için bolca kaynak taradığım şu sıralar pek sevdiğim uygulama Evernote! Kurtarıcım oldu desem abartmam. Tabi ki hala defterlerle bağımı koparmış değilim ancak bilgisayarda almam gereken notlarda tercihim bu tatlı defter.

   Nedir bu Evernote derseniz; listeler oluşturmak, notlar almak, hatırlatıcılar kullanmak, bir siteden alıntı yapmak gibi özelliklerle kullanabileceğiniz akıllı bir ajanda -not defteri- olarak düşünebilirsiniz. 3 sürümü var: Basic, Plus ve Premium. Ben ücretsiz olarak Basic sürümünü kullanıyorum ve oldukça memnunum. Ancak siz sesli, videolu kayıtlar almak; sunum yapmak, hepsini bir araya toplamak için ücretli olan Premium sürümünü kullanabilirsiniz. Ben Evernote'u kullandığım amaçlar doğrultusunda açıklamaya çalışacağım. 

1. Farklı Konulara Sahip Defterler Oluşturmak: İlgilendiğim konuları farklı klasörler ve klasör içinde dosyalar şeklinde kaydederek saklamaya çalışıyordum. Ancak bir süre sonra aradığım içerikleri bulmak zorlaştı. Bu uygulama ile farklı kategorilerde defterler açtım ve bu kategorilere ait dosyaları, resimleri kaydettim. Siz de böyle bir notlama sistemi oluşturacaksanız, karışık notlar biriktirmektense defterler açıp, konulara göre etiketler kullanabilirsiniz. Bir diğer güzel yanı ise kaydettiğiniz dosyalara online olarak kolaylıkla ulaşmanız.




2. Etiket: Notlarınıza etiketler koyup rahatlıkla kategorize edebilirsiniz. Böylece farklı defterde de olsa rahatlıkla aradığınız etiketi bulabilirsiniz. Özellikle blogla ilgili notlar aldığımda çokça işime yarayan özellik.

3. Alıntı Yapmak, Beğendiğim Yazıları Kayd Etmek: Özellikle araştırma yapmak konularla ilgili yabancı, Türkçe pek çok kaynak taramak zorunda kalıyorum. Detaylı okuma için de her zaman vaktim olmuyor. Bazen de koca bir makaleyi, kitabı saklayabilmek için indirmem gerekiyor çünkü yer işaretlerim, favorilerim doldu taştı. Geri dönüp okuma yapacağım zaman ise esas yararlanmam gereken bölümü bulmak uğraştırıyor. Bu açıdan benim Evernote'ta en sevdiğim özellik Evernote Web Clipper. Chrome hemen yükleyip; istediğiniz yazıyı, dergiyi, sayfayı dilediğiniz formatta kaydedebilir veya kırparak defterinize ekleyebilirsiniz. Eklediğiniz sayfa, not defterinizde sayfanın linki ile birlikte yer alıyor. 



4. Evernote Clearly: Vaktiniz yok ve sonra nette karşılaştığınız sayfaya bakmak istiyorsunuz, ya da yazı o kadar reklam, fazlalık dolu ki esas içeriğe odaklanmanız zorlanıyor. Bu durumda Clearly tam da size göre. Vurgulama, üzerine yazı yazma gibi seçenekler de mevcut ki bu açıdan benim çok işime yarıyor. 



5. Paylaşım: Oluşturduğunuz notları paylaşabileceğiniz gibi sohbet ekranları da oluşturabilirsiniz. Ayrıca hatırlatıcılar ekleyerek, not aldığınız konuyu unutma ihtimalinizi engelleyebilirsiniz. Atmam gereken mailler olduğunda bu özelliği kullanıyorum.

  Aktif kullanmaya başladığım günden beri -ki 2 ay oluyor- defterlerim ve etiketlerim çoğalıyor. Kullanım kolaylığı ve pratikliği ile sizinde rahatlıkla kullanabileceğinizi düşünüyorum. Benim kullanım şeklime ek olarak şu işime de yarıyor, şu özelliğini atlamışsın diyebileceğiniz ne varsa yorum olarak bırakabilirsiniz. Henüz Evernote ile tanışmamışsanız; Bloglarına uğramak için şuraya, indirmek içinse buraya tıklayabilirsiniz.



8 yorum:

  1. Bu yazıdan sonra hemen uygulamayı indirdim. Notlarımı eklemeye başladım, ilaç gibi geldi :) Bende Wunderlist diye bir uygulamaya rastladım. Yapılacaklar listelerinizi düzenliyorsunuz. Kullanışlı bir uygulama, önerebilirim. Yazı için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşinize yaramasına çok sevindim, bende Wunderlist'i hiç duymamıştım. Hemen araştırıyorum. Öneri için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. indirmem lazımsanırım benim de. telefonda var bir hatırlatıcım fakat bilgisayarda masa üstünde olması çok daha iyi olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tablet, bilgisayar ve telefondan da rahatlıkla kullanabileceğiniz bir uygulama. Denemenizi öneririm.

      Sil
  3. İki yeğenim de üniversite öğrencisi, onlara söyleyeyim....teşekkürler .

    YanıtlaSil
  4. evernote şu üzerinde fil resmi olan uygulama di mi ? ( böyle tarif edinc garip oldu. ) ben onu ilk çıktığında indirdim ama tam olarak içinde tüm bunların yapılabilindiğini bilmiyordum ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tam da kendisi, tali amblemi sayesinde akılda kalıyor :) Bir şans vermenizi öneririm, umarım memnun kalırsınız

      Sil