1 Ağustos 2015 Cumartesi

#aysunaltay

    Yaklaşık 2 senedir blog yazıyorum.. Bu güne kadar kadına yöneltilen şiddetle ilgili bir çok yazı yazdım, kendi çapımda çıkışlar aradım ama dün okuduğum haberle kanım çekildi.. 

     Gencecik bir kız #aysunaltay, 22 yaşında! Kendi öz abisinin tecavüzüne uğramış! Birilerinin yakınlarda dediği gibi "bir kadın olarak sus"mamış, abisinin ceza almasını sağlamış. Ancak toplum baskısı, aile baskısıyla duramamış başka bir şehire kaçmış. Şikayetini geri almasını istemişler, öyle ya yen kırılır kol içinde kalır! Böyle bir rezillik saklanmalıdır, duyurulmamalıdır! Yaşadıklarını taşıyamamış olacak ki kendini öldürmüş, daha doğrusu "öldürülmüş" ! 

      Elif Şafak'ın Baba ve Piç romanı -okuyanlar bilir- Türk - Ermeni meselesini irdeliyormuş gibi görünse de kapağından, isminden anlaşılacağı üzere daha derin meseleleri anlatır. Okurken tahammül edememiş, kıvranmış, sinirlenmiştim. O günde vardı bugün de var! Aynı şeyler, tekerrür ediyor.. Senaryo farklı, gerçekler aynı.. 10 sene önce ne yazılmışsa şimdi de yaşanan o.. 

      Sanırım ben bunca şeye rağmen hala çok duygusalım. Her gün bir şekilde tv'nin önünde zaman öldürüyor, bütün sosyal mecralarda vaktimi hunharca harcıyorum ve hala çıkan bu haberlere bu kadar üzülüp, sinirlenebiliyorum. Oysa alışmış olmak lazım gelen.. Tepkisiz vah vah, tüh tühlerle bir 5 saniye sonra zap... 

        İnsan tüm bunları duyup, görüp paranoyadan kendini alamıyorsa, yaşamış olmayı düşünemiyorum!! Türkiye'de her 10 kadından 1'i tecavüze uğruyor.. Kocasının, sevgilisinin, tanıdığının, tanımadığının, babasının, akrabasının, abisinin... Ve biz yadırgamıyoruz!

       Evet tüm dünyayı pembe bulutlarla kaplayıp bütün kötülüklerden arındıramayacağımızı bilecek kadar realistim.. Beyaz kadar siyahta var, evet! Ama...

       Mesele kadının konuşmamasının normalleşmesi, tacizin normalleşmesi; günlük hayatta her genç kızın başına gelebilecek kadar doğal olması, tecavüzün kadının kıyafetine, duruşuna, gülüşüne, bakışına, oturuşuna göre şekil alması... Mesele meydanlarda bir gün bağıracak, kalan günlerde susacak kadar cesur olmakta... Mesele "dünyayı yerinden oynatacak kadar güçlü", kıpırdayamayacak kadar güçsüz olmakta! Esas mesele "kadın" olmakta!
        
       Daha detaylı bilgi veya herhangi bir cinsel şiddet konusunda bilgi almak, yardım istemek için şuradan ve buradan yardım alabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Biz alışamayanlar olaraktan çok küçük bir azınlığız sanırım. İnsanın kanını donduruyorlar!
    Baba ve Piç'i okuduğumda aynı rahatsızlığı bende yaşamıştım ama kitap diye çok üstünde durmamıştım taa ki gerçek olabileceğini öğrenene kadar. Kim bilir daha feci olan ve dile gelmeyen ne hikayeler vardır. :(

    YanıtlaSil