31 Ağustos 2014 Pazar

Nysa Antik Kenti

Aydın yolundayken vaktimizde varken nereleri gezebiliriz araştırmalarımız sonucunda keşfettik Nysa'yı. Aydın'ın Sultanhisar ilçesinde bulunan Nysa da halen kazı çalışmaları devam ediyor ancak kütüphane, antik tiyatro, meclis binası, stadyum gibi yapılar çok iyi korunmuş. Kentin M.Ö. 6. yüzyılda kurulduğu düşünülüyor. Efes Antik kütüphanesinden sonra da en iyi korunmuş kütüphane Nysa'daymış. Kütüphaneye ait buluntuları Aydın Müzesinde görebilirsiniz.

Nysa da çalışmaların devam etmesi ve kentin dağ eteklerine kurulmuş olmasından dolayı gezmenin hayli yorucu olduğunu belirtmek isterim. Bir çok yere arabayla ulaşmanıza izin veriliyor ki şu sıcaklarda diğer türlü çok zor. Müze kart geçerli (ki tam olarak düzenlenmediğinden bakıp geçiyorlar) müze kartı olmayanlar içinse girişler 5tl. Henüz tam oturmuş bir düzen olmadığından olsa gerek kentle ilgili bilgileri internet üzerinden edinebildik, o yüzden çok sağlıklı bilgilere sahip değilim... Umarım en kısa zamanda düzelir.








Tesadüfi keşfimizden dolayı ne yazık ki fazla fotoğraf çekemedim ve makinem de yanımda değildi.. En kısa süre de Ege'de gezebileceğim bütün yerleri kapsayan tur planlamayı yapacaklarım listeme aldım. Nysa sizinde yolunuzun üzerindeyse uğramadan geçmeyin derim.


10 yorum:

  1. Heyyy..Bizim oralar :) Ben Nazilliliyim,mutlu oldum bak şimdi :)
    İyi gezmeler,iyi tatiller :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, çok beğendim bende.. önerebileceğin başka yerler var mı bir daha ki Aydın'a gidişimde oraları da görürüm :)

      Sil
  2. bizde tatilde aydın da gezdik ama burayı bilmiyorduk.
    tarihi yerler hep ilgimi çekmiştir, teşekkürler :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Umarım bir gün benimde yolum düşer ;) Bilgi için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel yerlermiş, harika bir tatil olmuş biz de bilgilendik sayenizde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok beğendim, daha göremediğimiz neler var kim bilir..

      Sil
  5. Hiç duymamıştım ne güzel yerler, ülkemizde keşfedecek o kadar çok güzellik var ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın, gitmediğimiz bilmediğimiz o kadar çok yer var ki...

      Sil