24 Mayıs 2015 Pazar

Online Plak Alabileceğiniz Adresler



     Plak alırken karıştırıp, tek tek dokunup inceleyip, hissedip; duyarak, dinleyerek almak isterim. Ancak kafamda bir plak varsa ve genelde alışveriş yaptığım yerlerde bulamıyorsam; online alışveriş yolunu seçebiliyorum. Genelde plak alanlarında benim gibi olduğunu düşünerek online alışveriş yapacaklar için fikir olması açısından tercih ettiğim siteleri yazmak istedim. Ancak  belirtmek isterim ki bahsedeceğim siteler benim alışveriş yaptığım ve sorun yaşamadığım yerlerdir, sizin de sorun yaşamayacağınızın garantisini veremem.


  • Gittigidiyor : Açık arttırmalarıyla plak alma işini daha da heyecanlı hale getiren, genel olarak piyasada ki plakların ortalama fiyatları hakkında fikir verdiği için benim ilk baktığım yerlerden biri. Satıcıların bir kısmı abartılı rakamlarıyla takılsa da genel olarak aradığınız ürüne kolaylıkla ulaşabiliyorsunuz. Açıklamalar kısmını dikkatlice okumanızı, karar verirken diğer satıcılara da göz atmanızı şiddetle öneririm. Özellikle yeni basım plaklarda seçim yaparken iyi bir piyasa araştırması şart.
  • Sahibinden : Acaba şu var mıdır diye göz attığım yerlerden bir diğeri de Sahibinden.. Plak konusunda çok tercih etmesem de pikap almışlığım mevcut. Söz konusu satıcının satış yeri İzmir'de ise iletişime geçip kendi yerinden almayı tercih ediyorum. Zira genelde satılan plakların üzerine komisyon konuluyor ve kargo parasını alıcı ödüyor. Hal böyleyken yerinden almak çok daha kolay. Ancak bazı satıcılar kendi arşivlerini sattıklarından iletişime geçmeyi kabul etmeye de biliyor. 
  • Dipsahaf : Aradığınız plağı hiçbir yerde bulamadınız, e o zaman bir  Dipsahafa göz atın. Uzun süre aradığım 2-3 adet 45liği piyasanın oldukça altında bir fiyata aldım. Araştırmak şart!
  • Zihni Müzik : Gittigidiyor ve ebay üzeriden de satışları mevcut ancak ellerinde ki ürünleri görmek için sitelerine göz atabilirsiniz.
  • ebay : Bazen aradığınız ürünü yurt içinde bulamayabiliyorsunuz ya da yurt içi fiyatı oldukça uçuk oluyor. Bu tarz durumlarda buraya da göz atmanızı tavsiye ederim. Gerçekten çok uyguna aradığınız plağı bulabilirsiniz.
  • Amazon : Sıfır ve ikinci el plak alımında istediğiniz bir çok şeye kolayca ulaşma imkanına sahipsiniz.
  • HTFR : 20 yıllık geçmişi olan İngiltere kökenli bir şirket, fiyatları makul. Ancak henüz alışveriş yapma fırsatı bulamadım.. Siz yaptıysanız düşüncelerinizi bekliyorum.
               Online alışverişte plak almak için tercih ettiğim siteler genel olarak bunlar, şurası da var dediğiniz bir yer varsa bekliyorum yorumlarınızı.
       
 

2 yorum:

  1. instagram da retro46 isimli bir üye de satış yapıyor... aynı zamanda dükkanları da var... iletişim bilgilerine bakabilirsiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkğr ederim öneriniz için, takibe aldım bile :)

      Sil