13 Temmuz 2016 Çarşamba

Kitap Alışverişim #Eganba

En sevdiğim şeylerden biri kuşkusuz ki alışveriş! Alma olayı kadar mutlu eden bir şey yok, bunun yanında ekonomileri de sarstığı bir gerçek. Kitap okumaktan çok almayı sevdiğimi de itiraf edebilirim artık. Alayım, dursunlar bir köşede ben izlerim, istersem de okurum. Tabi bu durum okunacak kitaplar köşesini bir yığın haline getirse de var olan stokları az da olsa erittiğimi fark edip kendime alışveriş bahanesi yaratmayı başardım.

Aslında kitapçı gezmek, dokunmak, karıştırmak bakmak daha keyifli... Ancak bu hoş icraat genellikle daha maliyetli hale gelebiliyor. Özellikle akademik kitaplar alacaksanız genelde pek bir indirimle de karşılaşamıyorsunuz. Bende tez için kitap arayışındayken keşfetmiştim eganba'yı. Özellikle online alışverişi tercih etmemin sebebi, maliyet olunca bütün siteleri tek tek kıyaslıyorum. En uygun olan hangisi ise de onu tercih etmeye çalışıyorum. Son 3 alışverişimde de en uygun olan eganbaydı.

Kargo ile kitap gönderme durumu söz konusu olunca paketlemeye oldukça önem veriyorum. En son alışverişimde D&R'dan aldığım kitaplarım normal kargo poşeti içerisinde yamuk yumuk olduğu için paketleme benim için oldukça önemli.

Korumalı ve güzel paketlediğinden kitaplarım hasarsız bir halde sipariş verdikten 1 iş günü sonra elime ulaştı. Diğer siparişlerimde de ya ertesi günü ya da bir gün sonrasında elimde olduğu için hız konusunda da beğenimi kazandı. Bu arada kargo şirketi olarak yurtiçi kargo ve sürat kargoyu seçebiliyorsunuz.

Bazı alışveriş sitelerinde koli içinde pıt pıtlı poşetlerle kitaplar korunma altına alınıyor. Eganba da direkt koli içine yerleştirilmiş. Ancak şuana kadar hiçbir hasarlı ürünle karşılaşmadığım için çokta önemli bir özellik olmadığını düşünüyorum.

Eganba alışveriş yapan herkese fotoğraftaki defterden ve o hafta hediye olarak seçilen kitaptan gönderiyor. Hediye kitaplar her hafta değişiyor, bu da sık sipariş verenler için oldukça avantajlı. Alışverişiniz 75 tl üzerindeyse yine fotoğraftaki eganba amblemli bez çantada hediye olarak geliyor. Ben Paul Auster'ın Kırmızı Defter kitabını satın almıştım aslında. Bu hafta tesadüfen hediye gönderilen kitapta mı Kırmızı Defter'di bilmiyorum ama kolimden aynı iki kitap çıktı. Dolayısı ile benim için şansız bir tercih olmuş olabilir. Ama kitap hediye etmeyi seven biri olarak Kırmızı Kitap'ı da bir arkadaşıma hediye etmeyi düşünüyorum. Bundan önceki alışverişlerimde ise Akhil Sharma'nın Aile Hayatı isimli kitabı ile Küçük Prens'i hediye olarak göndermişlerdi. Ayrıca fotoğraflamayı unutmuşum ama bütün kitapların içinde ayraç mevcuttu.

Uygun fiyat, düzgün paketleme, hızlı gönderim, tatlı hediyeler gibi kategorilerde benden tam puan alan bu siteyi uzunca bir süre alışverişlerimde kullanacakmışım gibi duruyor. 50 TL üzerinde ki alışverişlerinizde ise kargo bedava. Herhangi bir sorunda muhattap bulabiliyorsunuz ve ilgili kişiler sorunu çözme konusunda olabildiğine yardımcı davranıyorlar. Sizde söz konusu kıyaslamaları yapıp gönül rahatlığı ile tercih edebilirsiniz. Nacizane; site özellikle müzik kategorisinde de kendini geliştirir ve plak seçeneğini de geliştirirse daha sık alışveriş yapabilirim. Özellikle uygun fiyat politikasını bu kategoride de devam ettirirse tek tercihim olabilir :)


Aldığım kitaplar da bunlar. Bir çok arkadaşım Antabus'u önerince sepete atmadan edemedim. Elif Şafak ayy pardan Shafak'ın Havva'nın Üç Kızı kitabı ise yine başarılı pr çalışmaları sayesinde radarıma girdi. Biraz muhafazakarlık, biraz sol görüş, azcık gündem ekleyim kıvamında karıştırıp yazdığını düşündüğüm kitabını itiraf etmeliyim ki merak ettim. Sırf Baba ve Piç'in bende ki hatırına satın aldım diyebilirim. Diğer kitaplar ise uzun zamandır sepetimde alınacağı günü bekliyordu. Sizin arasında okuduklarınız, okumayı düşündükleriniz var mı? Ben önce hangisinden başlayacağım konusunda bir hayli kararsız kaldım doğrusu.. 

10 yorum:

  1. Ben kitapyurdundan alıyorum son zamanlarda kitaplarımı. Eskiden hediye koyarlardı onlar da ama uzun zamandır koymuyorlar. Bazen kolinin içinden çıkan ufak bir kahveye bile sevinebiliyor insan :)
    Eganba'yı hiç duymamıştım, inceleyeceğim mutlaka. Önerin için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hediyeler mutlu ediyor insanı :) Fiyat anlamında da karşılaştırma yapmanızı öneririm, diğer sitelere göre baya uygun. Umarım sizde memnun kalırsınız.

      Sil
  2. Kesinlikle öncelikle Satranç'ı okumanızı öneririm.Çok etkileyici bir kitap..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfa sayısı az olunca bitirme hevesi ile daha çok okuyor galiba, şimdi sıra satrançta :)

      Sil
  3. Kitap almayı ben de çok severim. Hatta kendimi bu konuda o kadar kaybetmişim ki bir baktım evde bana üç sene yetecek kitabım var. Bu yüzden yeni yıla kadar kitap almayacağım. Yine de yazın ilgimi çekti. Eganba'yı Bi poşet Kitap blogundan duymuştum. şimdi senin yazını da okuyunca siteye bir şans vermeye karar verdim. benim favori kitapçım kitap yurdu'dur ama kitap alacağım zaman ikisini karşılaştıracağım.

    kitapların yanında hediye vermeleri de çok hoş. aldıkların arasında sadece satranç'ı okudum. mükemmel bir kitaptır. ondan başlayabilirsin. zaten iki saate biter ama etkisi uzun sürer :-) otuzların kadını ismiyle ilgimi çekti. elif şafak'ın yeni kitabını merak ediyorum. yorumunu bekleyeceğim. keyifli okumalar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satranç'ı bende çok merak ediyorum, bitireyim hepsini tek tek yorumlayacağım. Kıyaslayıp denemeni tavsiye ederim, umarım memnun kalırsın :)

      Sil
  4. Kitap alışverişi hakikaten çok keyifli bir şey, ben de çok severim, bir de defter, boya kalemi almak...o renk renk kalemler aklımı başımdan alır...:) güle güle oku canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Müjde ablacım. Cidden bende kırtasiye alışverişine bayılıyorum, evde kullanmadiğim defterler birikti ama ben hala alıyorum :)

      Sil
  5. Bu sıra Havva'nın üç kızını çok fazla duyuyorum.övüldüğü kadar var mı acaba ya ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yeni okumaya başladım, bitsin hemen yorumumu paylaşacağım..

      Sil