19 Haziran 2015 Cuma

Aysel Gürel - Bir Müzik Dehası


       Güzel olan her tınıya, her dizeye, her söze hayranım. Ama Aysel Gürel'e hayranlığım bir başka.. Ömrüne bu kadar duygu yüklü şarkıyı sığdırabilmiş bir kadın... İnanılmaz bir deha... Gördüğü her şeyi, hissettiği her duyguyu, aşkı, sevgiyi nefreti, dostluğu bu kadar güzel anlatabilen ve her şarkısıyla dönemin hiti olmayı başarabilen başka bir deha var mıdır acaba? Onu farklı kılan sadece yazdığı muhteşem şarkı sözleri de değil üstelik.. Hayata karşı duruşu, bakışı, rengarenk gözlükleri, birbirinden farklı peruklarıyla eşi benzeri olmayan bir kadın!

Mehtap Ar annesinin ölümü ardından vasiyetini şöyle açıklıyor: “Tüm kadınlara söyle; bilsinler ki ben 80 yaşıma kadar çalıştım ve dimdik ayaktayım. Çalışmak ve ayakta kalmak güç ama ben başardım, tüm kadınlar da başarabilir." Bu sözler bile onu tanımak, anlamak için yeterli bence.. Hasta yatağında bile bir iki söz karalayabilmek için direten duygu yüklü, muhteşem kadın.. 20 bin şiir bırakmış geriye, 20 bin!! "Ben Türk Kadınının bilinçaltıyım" der, yaşamı boyunca bir çok kadının yapamayacağı şeyleri yapar, söyleyemeyeceği sözleri söyler.. Yine de dimdik durur, cesaretiyle tam bir örnek teşkil eder.
Yaşamına dair detayları öğrenmek isteyenler Aysel Gürel'le ilgili şu belgeseli izleyebilirsiniz. Her duyduğunuz şarkıda bu da mı Aysel'inmiş yok artık diye şaşırmamak elde değil... Pek sevdiğim Aysel şarkıları ile bırakıyorum sizleri...










2 yorum:

  1. ünzileyi çok severim çok duygulu bir şarkı diğerleri de keza onun kadar güzel...

    YanıtlaSil
  2. şarkı sözleri hakikaten güzeldi kendisi de çok ilginç ve güzel bir kişilikmiş..

    YanıtlaSil