19 Eylül 2015 Cumartesi

Ece Temelkuran - Devir


   Ece Temelkuran son kitabıyla hepimizin hatıralarına; kimilerimizin annesinden babasından duyduğu, kiminin çocukluğunda derin izler bırakan yıllara, "devir"e değiniyor. Üstelik bunu 2 farklı sosyo-ekonomik koşullara sahip çocuğun penceresiyle anlatıyor. Biraz masalsı tadıyla okunması pek keyifli bir kitap. Sıkmıyor, bilakis heyecan barındıran unsurları öyle güzel işleyip veriyor ki siz daha da merakla kitaba sarılıyorsunuz.

Konu bu kadar bildik ve tanıdıkken politikaya boğmadan, içten ve duru bir şekilde anlatılmış. 12 Eylül'e adım adım gidilen bir devir de o günün ruh halini birebir hissediyor, döneme kapılıyorsunuz.

     Çocukluğu Ankara'da, Çankaya'da geçen ve en sevdiği yerlerden biri Kuğulu Park olan ben; kitabı daha bir keyifle okudum. Sanki bana, bize dair bir şeyler buldum. Dolayısıyla kitabın etkisi bende çok daha derin oldu. Pavese'nin de dediği gibi "Çocuk olmanın güzel tarafı yoktur. Güzel olan çocuk olduğunu hatırlamaktır." Ben bu kitapla bütün çocukluğumu hatırladım, yüzleştim... 

Kendi çocukluğumu hatırlamanın verdiği keyif, kitabı daha da sevmeme neden oldu... Düzene karşı çıkanların tutuklandığı, ölümlerin, çatışmanın ya da bir anda başlayan eylemlerin olağanlaştığı; insanların olaylar karşısında olağan yaşamlarına devam etmeye çalıştığı bir dönem de iki küçük çocuğun hayallerini gerçekleştirme çabalarını göreceksiniz. Zaman zaman hüzünlendiren, ansızın kahkahalara boğan güzel bir kitap. 

"Unutulmayacak olanlar kalır... Ya hatırlamayacaklarımız?" diyor Ece Temelkuran kitabın en başında.. "Devir" her devrin romanı, eminim siz de çok seveceksiniz..

4 yorum:

  1. Bu güzel kitap tavsiyen için teşekkürler Sevgiler.... sebnemledikis.blogspot.com beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sizde beğenirsiniz, en kısa zamanda geleceğim..
      Sevgiler :)

      Sil
  2. Memleketimin siyasi hayatı hep kötü gitti. 12 Eylül'ü de o karanlık dönemlerden biri olarak hatırlıyorum. Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, gerçekten haklısınız.. Aydınlık günlerin gelmesi temennisi ile..

      Sil