11 Eylül 2015 Cuma

Film İzle, Karışık Kaset


    Sizde 90'lar çocuğuysanız kasetler hayatınızın bir bölümünde yer almıştır. Karışık kasetlerle ilan ettiğimiz aşklar, sessimizi kayıt ederek okuduğumuz şiirler, walkmenler için çıkan hit şarkıları topladığımız kasetler... Uzar da gider bu liste.. Tarkan'ın bütün kasetlerini almıştım o zamanlar, bir de Burak Kut! Nasıl bir klipti o Yaşandı Bitti, sonra Kenan'ın Sımsıkı sıkı sıkı'sı... Film gibi heyecanlı, eğlenceli, etkili!!

     Çocukluk arkadaşım ve ben evde toplaşır, saatlerce radyoda beklediğimiz şarkının gelmesini bekler sonra da ses çıkarmadan kaydetmeye çalışırdık. Çoğu zaman bu çabalarımız kıkırdamayla sona erer sonra tekrar beklemeler başlardı. Bazen de süper fm'deki ismini hatırlamadığım radyocu kızı taklit ederek sesimizi kaydederdik. 



    Kasetlerle ilan edilen aşklar demiştim de mi? İşte bu filmde sizi alıyor böyle bir döneme götürüyor. Sarp Apak ve Özge Özpirinçci'nin başrollerini paylaştığı bu filmde eminim sizde kendinize dair ayrıntılar bulacaksınız. 



    Hikaye sıcak ve etkileyici olmasına karşın bence bazı boşlukları da barındırıyor. Çiftimiz belirli dönemlerde bir araya gelen ancak bir türlü beraberliklerini yürütemeyenlerden.. Tam da bu ayrılık kısımlarında bir takım soru işaretleri beliriyor, sanki biraz daha detay verilse hikaye daha keyifli bir hal alacakmış. Film Uygar Şirin'in aynı adlı romanından aktarılmış. 1990, 2000 ve 2010 dönemlerini kapsayan öykü dönemin müzikleri ve özellikleri ile harmanlanmış. Karakterlerimizin çocukluklarını canlandıran oyuncuları da oldukça başarılı bulduğumu belirtmeliyim. Filmde nedense ben Ulaş'ın babasının daha çok yer almasını daha doğrusu hikayesinin daha çok açılmasını bekledim. Bazı sahneleri ise zorlama buldum. Buna rağmen boş zamanlarda küçük bir nostalji yaşamak için izlenebileceklerden. Siz nasıl buldunuz?

2 yorum:

  1. Geçen aylarda karışık Kaset kitabını okudum. Hatta filmini de izleyeyim dedim ama sonradan unuttum gitti. şimdi görünce hatırladım.

    Kitaptaki Ulaş karakteri Sarp Apak'a o kadar uymuyor ki. bu konuda biraz ön yargılıyım. Sarp Apak'ı Yusuf karakterinde düşünürdüm ama Ulaş için nasıl olacağını bilemiyorum. Umarım inandırıcı bir oyunculuk sergilemiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi izledikten sonra bende kitabını merak edip bir kaç yazı okumuştum, genel olarak kitabı okuyanlar filmi çok yetersiz ve kötü bulmuş.. Hatta Ulaş için sizinkine benzer yorumlar yer almış, açıkçası bu durum bende kitabı bir hayli merak ettirdi..

      Sil