14 Şubat 2015 Cumartesi

Kadın Cinayetlerine Son !

          Kusura bakmayın ama toplum olarak hastayız! Orda burda atıp tutmalarda üstümüze yok ama acaba gerçekten kaçımız elimizi taşın altına koyuyoruz? Hani o otobüste sıkıştıran amcayı, sokakta orasını burasını açanı, dile alınmayacak sözlerle bedenimize-bize yapılan hakaretleri kaçımız şikayet ediyoruz; ya da edebiliyoruz? Bunun yerine savunma mekanizmaları geliştiriyoruz. Çocuklarımıza kendisini kollaması gerektiğini, dikkat etmesi gerektiğini, bindiği taksinin plakasını alması gerektiğini veya sürekli telefonla birisiyle iletişimde olması gerektiğini tembihliyoruz da bunların yanlış olduğunu herhangi bir sorunda uyarması, şikayet etmesi gerektiğini söylüyor muyuz? Aman bize musallat olmasın deyip susuyor muyuz?

      Seneler önce Bursa'nın en işlek caddelerinden birinde bir adam kızını satırla kovalıyordu, kızda can havliyle mağazalardan birine sığınmaya çalışıyordu; mağazalarsa aman bize bir şey olmasın diyerek dükkanları kapatıyordu hızla. Bende dolmuşla yoldan geçiyordum. İşin komiği olayın gerçekleştiği caddenin karşısında karakol olması ama bir allahın kulu da çıkıp müdahale etmiyordu, aramalarımızı ise açmadılar.. Bir "insan" müdahale edip kızı zor bela dükkanın birine soktu da polis beyler gelebildi yoksa kızı doğrayacaklardı. Namus meselesiymiş!! Neyin namusu kimin namusu, namus ne bilmem. Ama biz insanlığımızı kaybediyoruz. Hergün bir kadın cinayeti o kadar normal geliyor ki bize.. Geçen gün İstanbul otogarda bir kızı ve sevgilisini kurşunlara boğdular hatırlarsınız... Eniştesiymiş adam; hemen forumlar doldu taştı.. Kız hak etmiş!! Sana mı kaldı onun cezasını vermek, hem gerçekte ne olduğunu nereden biliyorsunuz... Namus ya hemen öldür! 

      Kahroldum, gece geç vakitte ya da bilmediğin bir yer de o minibüste olmanın verdiği korku, taksinin bilmediğiniz bir yola sapmasının verdiği korku... Bana bir şey olur mu korkusuyla yaşamak zorunda mıyız? Her gün ne giyersem dikkat çekmem, bugün yanımda kimse olmayacak işimde geç bitecek diye düşünmek zorunda mıyız? Nereye kadar, ne zamana kadar?? Hadi itiraf edin eminim sizin başınıza da geldi. Gelmediyse de şanslısınız ya evden çıkmıyorsunuz ya da metrobüse, otobüse, metroya falan hiç binmiyorsunuz... Açık, kapalı, çıplak, giyinik, kilolu, zayıf, hamile... Nasıl olursanız olun bu sapıkları biz yarattık! Susarak, anlatmayarak, müdahale etmeyerek... Evlat yetiştirmeyi yapsın aslan oğlum, öp kızları yavrum, göster amcalara pipini gibi gazlamalardan ibaret sanan hastalıklı ailelerin; kadını yok sayan, aşağılayan, seks objesi olmasını meşrulaştıran devletin, cinsel organıyla beyni arasındaki bağlantıyı kuramayan, kafasını kullanamayan bireylerin suçu bu... Belki bir gün birileri sesimizi duyar.

https://eksisozluk.com/bir-turk-kadininin-taciz-gunlugu--4353048 

8 yorum:

  1. Eniştesiyle kaçan kadın hariç yazının her cümlesine imzamı atıyorum. Hakikaten çok suskunuz, aile meselesi derler, apartmanda neredeyse cinayet çıkar kimse komşu ne yapıyorsun dur demez, polis çağırmaz, eskiden polis bile karı-koca arasına girmezdi yeni yeni çıktı kanunlar...:( bir de bu akp yangına körükle gitti. 13.5 yıldır yok annenin dizi bile tahrik eder, yok başı açıklar hakeder, yok bale sekstir! Bizzat başbakan denen adamın zihniyeti iki bacağı arasında adam balerin görüyor, aklına seks geliyor! Böyle birini başbakan yapan ülke başına gelecek her şeyi hakeder. (bizler oy vermedik ama kurunun yanında yaş da yanıyoruz) :(

    not: Eniştesiyle kaçan kadına katılmama sebebim de öldürülmeleri ya da hakettikleri değil ama ben biriyle evli olsam, kızkardeşim tutup benim kocamla kaçsa belki ben de ikisini de vururdum. İnsan da etten, kemikten yani bu kadarı da fazla milyar erkek varken şu dünyada, ablasının kocasına - karısının kızkardeşine sulanmak da sapıklık. Ben de ilk okurken acımıştım üzülmüştüm ama gerçekten eniştesiyle kaçmış. O zaman ne yalan söyleyeyim üzülemedim fazla. Yani insanlar kadın olsun, erkek olsun biraz uçkurlarına hakim olmalı yahu. Ne demek enişte? Abi gözüyle bakacaksın, kardeş gözüyle bakacaksın.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki haklısınız, olay başlı başına sapkınca zaten! Söz konusu durumu yazmam genel olarak her olaya bu tarz "namus" yakıştırmalarıyla sıyrılmaya çalışılmasıydı. Cezaların "adalet" aracılığıyla uygulanması taraftarıyım, adalet diye bir şey kaldıysa! Söz konusu olayların artmasında devletin farklı bakış açılarının sebebiyet verdiğine de katılıyorum. Neredeyse yüreklendiriliyorlar ve kadınlarımız bunu olağan karşılıyor ya ben en çok buna şaşırıyorum, kahroluyorum! O son model arabayı altına çekip, eline kredi kartını verip alışveriş merkezlerinde fink atmana müsaade ettiler diye 3 farklı evinin daha olmasına göz yummaya değer mi? bu kadar mı haysiyetin diye bağırmak istiyorum. Erkek dediğin bir iki fiske atar canım diyen kadının ağzını burnunu ben kırmak istiyorum! Biz kadınlar biraz değişsek belki daha farklı olur herşey...

      Sil
  2. Akıl alır şey değil. Kanım dondu :( Kesinlikle katılıyorum ki; hasta bir milletiz. Her an savaşa hazırlanır gibi hazır olmak, tedbirimizi almak durumundayız. Üstelik kızcağızın çantasında biber gazı da varmış. Muhtemelen böyle bir senaryoyu aklından geçirmiştir. Maalesef adamların sapkınlığına engel olamamış. Allah rahmet eylesin.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bunu bilmiyordum daha da bir üzüldüm.. Ben de senelerdir çantamda biber gazı taşırım... Yalnızsanız bir yerde taşımak zorunda kalıyorsunuz, ne acı! Kendini savunmaya odaklı yaşamaya mücadele etmek.. Allah kalanlara sabır versin..

      Sil
  3. hastayız tabiki... Ben küçükken annemler konuşurdu, 'ayy nurtencim ses çıkartsan noluyor be desen adam diyecek ki ay birşey yapmadım ki senin fikrin kötü'
    hiç anlam veremezdim. Büyüdük serpildik. şimdi daha iyi anlıyorum o zaman ki cümleleri. Biz bayanlar kazana düşen toplumuz. adam sürtünse sesini çıkarsan zihniyeti kötü olan gene biz oluyoruz. Minibüse binmeyeydin o zaman oluyoruz. O kadar namusluysan otur evinde oluyoruz.
    Ne bir bayan ne de bir erkek kimse benim tenime veya çantama/poşetime temas etmeyecek arkadaş!!!
    Bizleri toplumdan yozlaştıran zihinlerle bizler de köreliyor, susturuluyoruz :(

    izlemişsinizdir geçen gün, kocasının bıçaklı darpına maruz kalan kadını elindeki plastik kova ile kurtaran adamcağızı... bir yanda da böyle insanlıkların olduğunu görmek insana belki dedirtiyor...

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, bir de yüzsüz oluyor bu sapıklar.. Ben yapmadım bir şey hanım tövbe tövbe deyip çekiliyorlar siz de çıngar çıkardığınızla kalıyorsunuz! Utanmıyor da sapıklar!
      Keşke biraz daha duyarlı, daha "insan" olabilsek...

      Sil
  4. Bende bir miminiz var ;)) sevgilerimle

    YanıtlayınSil
  5. Bu yorum yazar tarafından kaldırıldı.

    YanıtlayınSil