6 Şubat 2015 Cuma

Kendin Yap : Düş Kapanı

      Sizin elinizden çıkma bir düş kapanı yapmaya ne dersiniz? Öyle meşakkatli malzemeler de yok üstelik... Tek ihtiyacımız olan tercih edeceğiniz bir boyutta ahşap çember, (ben bunun için kasnak kullandım), renkleri sizin tercihinize kalmış ipler,boncuklar, tüyler ve eski bir dantel. 

     Düş kapanı (dreamcatcher) kötü düşünceleri sizden uzaklaştırıp iyi düşüncelerle dolmanızı sağlayan bir sistem, eski bir kızılderili inanışı. Düş kapanının çemberi genelde söğüt ağacından yapılırmış ve bebeklik, çocukluk, yaşlılık yani hayatı ifade ettiğine inanılırmış. Ayrıca yatağının üzerine asıldığında kişinin kabus görmesini engellediği düşünülürmüş. Şayet kişi düş kapanı varken de kabus görmüşse; düş kapanını yakması gerekirmiş... Ben kızılderililerinin yalancısıyım efendim :) Bu değişik inanış bizim düş kapanını tanımamıza vesile olsa da yapımının basit oluşu ve dekoratif olarak da güzel durması şu ara pek popüler olmasının sebebi denilebilir. 

       Hazırsanız başlıyoruz. Öncelikle dantelimizi kasnağın ortasına oturtuyoruz, sonrasında tercih ettiğiniz iple hizalayarak kasnağa bağlıyoruz. Ben bu işlem için hediye paketlemelerinde kullanılan renkli iplerden tercih ettim ve dantelin aralarından geçirerek danteli kasnağa bağladım. Siz dilerseniz daha sık sarabilirsiniz. 


Kasnağın ahşap dokusu hoşuma gittiği için herhangi bir değişiklik yapmadım ancak biraz daha renkli durması için bu işlemin ardından pembe ve siyah deri iplerle sardım.


İşin en keyifli kısmı süsleme kısmı ben bu aşamada yine hediye paketi iplerini ve de renkli boncukları tercih ettim. Hiçte fena durmadı, ancak tüy sıkıntım olduğu için bulur bulmaz düş kapanıma ekleyeceğim. Şimdilik son şekli aşağıdaki gibi... 


Siz de elinizdeki malzemeleri değerlendirerek bu tarz bir dekor oluşturabilir hatta küpe, kolye gibi takılar üretebilirsiniz. 

     

7 yorum:

  1. Yaa bende yapmayı çok istiyorumda bir yapamadım. Bide bildiğim kadarıyla inanılışa göre rüya kapanını yaparken hep olumlu, iyi şeyler düşünülmesi gerekiyormuş ki kötülüklerden koruyabilsin diye.
    Güle güle kullan tatlım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu bilmiyordum, ben nasıl yapsam boncuk mu koysam gibi şeyler düşündüm hep :) Çok teşekkürler :)

      Sil
  2. çok yaratıcı olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. Ay dantelle yapmak ne kadar yaratıcı bir fikir. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim içinin karmaşık yapısıyla uğraşmaktansa daha pratik :)

      Sil
  4. Takipteyim canım....pitat1980.blogspot.com

    YanıtlaSil