3 Ocak 2016 Pazar

Hasan Özkılıç - Zahit



       Köyleri boşaltılan bir aile, çaresiz bütün varlığını; evini ardında bırakıp kendilerine sığınak arar ve büyük şehire taşınır. Hiç alışmadığı, bilmediği bir hayatta var olabilme mücadelesi verirken, giderek birbirinden uzaklaşır. 

       Birbirinden başka kimsesi olmayan aile giderek birbirine yabancılaşır. Zahit, bambaşka bir yol çizmiştir; mücadelesi, davası vardır. Süsen aşkının peşinden gitmiş, hiç hayalini kurmadığı pişmanlıklarla dolu bir hayata saplanmıştır. Ne dönebilir ne de kalabilir.. Babaları memleket hasretine dayanamamış, tutunamamış, bir gece en sevdiği arkadaşını da alıp topraklarına geri dönmüştür. Nahit, içinde olduğu dava da sonuna kadar gidebilmek için direnmekten çekinmemiştir. Çaresiz bir anne, iki hayat arasında bocalayan bir kız kardeş.. Ve Süsen'in başkalarının hayatlarına misafir olduğu hayatı... 

      Gece filmini izledikten sonra bu kitabı okumak istemiştim. Aslında filmini izlediğim kitapları okurken sıkılırım ama bu kitapta senaryoyu baştan ben yazdım, oyuncuları ben oynattım. Kitapla film aynı konu etrafında örülmüş olsa da ciddi bakış açısı farklılıkları vardı. Yönetmenin başarısı, ekledikleri bence hikayeyi bir tık yukarı taşımış. Kitapsa filmde eksik kalan noktaları tamamlıyor, sıkmıyor bilakis su gibi akıp gidiyor. Farklı, gerçekçi ve etkileyici bir hikaye.. Henüz Gece'yi izlemediyseniz ya da izleseniz bile okuyabileceğiniz lezzette bir kitap. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder