28 Kasım 2014 Cuma

Plak Nasıl Temizlenir?

    Binbir uğraşla bulduğumuz, bazen dinlemeye bile kıyamadığımız güzelim plaklarımızın bakımını da aksatmamak gerekiyor. Nasıl bakım yaparım diye düşünüyorsanız buyrun efendim size bir kaç öneri:

    Ne yazık ki yapısından dolayı plaklarımızın fazlaca toz çekme durumları var, bu da pikabımızın iğnesine zarar verebiliyor, tozdan arındırmamız gerekiyor. Bir de dış kapakları zamanla yıpranma yapabiliyor hem kullanım hem de sıcak, soğuk, nem gibi durumlar buna etken. ilk günkü gibi kalsın aman bozulmasın diyorsanız ben ekstra bir naylon kılıfın içinde saklıyorum plaklarımı; internet sitelerinde de cüzi miktara satılan bu kılıflara ulaşabilirsiniz ama ben bir kısmını Ege Plak'tan edinmiştim. 




   Plağın üzerindeki toz tabakasını almak için bez kullanmak statik enerji oluşturabiliyor ki bu da plağı dinlerken istenmeyen seslerin duyulmasına yol açıyor. Anti-statik fırçayla; plak çizgileri doğrultusunda yuvarlak çizerek temizlemek en doğrusu. Temizlerken bastırmadan, narince silmek gerekiyor. Yine anti-statik solüsyon kullanırsanız, daha iyi olur. Gitti gidiyor'dan satın aldığım bu ürünleri siz farklı web sitelerinde de bulabilirsiniz. Fırça bir müddet sonra tozla doluyor. (temiz gibi görünen plaktan bile o kadar çok toz çıkıyor ki) Onu da sık sık temizlemeyi unutmayın. 




   Plakları üst üste saklamamaya özen gösterin. Üst üste bırakılmış plaklar zamanla şekilde bozulmalara, yamulmalara yola açabiliyor bu yüzden saklarken de dikkatli davranmak gerekir. 

    Pikabınızın iğnesi çok eskiyse, değiştirmeniz hem alacağınız ses kalitesini arttıracak hem de plaklarınızın ömrünü uzatacaktır. Bununla birlikte özellikle antika pikaplarda plağı koyduğumuz platonun matı çok fazla eskimiş, erimiş, yamulmuş olabiliyor. Gözle görülmese de plaklarınızın tam oturmasına engel olabiliyor. Yeni bir mat almanız (çok uygun fiyata plakçıklarda bulabilirsiniz ben Ceyhun Plaktan istediğim özelliklere sahip mat aldım, pekte memnunum.) yine sizin için daha mantıklı olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder