23 Nisan 2015 Perşembe

Murathan Mungan - Paranın Cinleri


      Mardin, büyülü güzelliğiyle kendine hayran bırakan muhteşem şehir! Paranın Cinleri'ni bu kadar geç okuduğuma o kadar üzüldüm ki.. Murathan Mungan çocukluğunun izlerini, kendi pencerisinden Mardin'i, kırgınlıklarını, hissettiklerini o kadar güzel, o kadar özel anlatmış ki, onun gözüyle Mardin'i gezmiş olmak isterdim. Daha önce Mardin'i görmüş birisi olarak, bütün sokaklarını, abbaraları,  Deyrülzafaran'ı, kiliseleri, postaneyi Murathan Mungan ile tekrar geziyormuşum gibi hissettim. Sanırım tekrar gidebilmek için bir sebep daha buldum kendime...


      Kitap 10 adet öyküden oluşuyor. Yazar kendisiyle hesaplaşıyor adeta her öyküsünde.. Onu biraz daha yakından tanımanıza, anlayabilmenize, düşüncelerine, düşlerine, Muro'ya ışık tutabilmenize olanak sağlıyor. Öyle ki aslında kendisini anlattığı romanlarında ki karekterlerini, kendi anılarıyla birleştirip daha rahat bir çözümlemeye ulaşmanızı sağlıyor. Kitap içerisinde beni en çok etkileyen öykülerden biri "Mehtaplı Gecelerde Hep Seni Andım".. Şarkı'nın onda yarattığı hissiyat, benim gibi cisimlerin, eşyaların, şarkıların enerjisine inanan ve deli gibi bağlanan birini oldukça etkiledi. Çok sonraları Dağınık Yatak'ta ki Benli Meryem'e verdiği bu şarkı ve sonrasındaki tesadüfler daha da sarstı.. Çok önceleri izlediğim bu filmdeki sahneler kesik kesik hatırıma düştü... Etkilendim. "Fazla Cesaret Fazla Merhamet Fazla Sevgi" ise bir diğeri.. Fazla söze gerek yok, alın okuyun sizde kendinizden bir şeyler bulacak, yakalayacak, seveceksiniz eminim.

2 yorum:

  1. Murathan Mungan ve Mardin aşıklarından biri de benim :) Ama bu kitabı okumadığımı şuan üzülerek farkettim.Derhal listeye eklendi! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hal böyleyken, elinizden bırakmadan; keyifle okuyacağınızı düşünüyorum :)

      Sil